سرمایه

به نظر شما سرمایه یک انسان چه چیزهایی میتونه باشه؟

شناخت شخصیت عشقی شما

سناریوهای زیر تلاش میکنند که دیدگاه شما نسبت به عشق را توضیح دهند. 


1- پایان دنیا نزدیک است. اگر فقط بتوانید یک نوع از حیوانات را نجات دهید، کدام را انتخاب میکنید؟
الف) خرگوش ب) گوسفند پ) گوزن ت) اسب

2- به آفریقا رفته اید. به هنگام بازدید از یکی از قبیله ها، آنها اصرار میکنند که یکی از حیوانات زیر را به عنوان یادگاری با خود ببرید. کدام را انتخاب میکنید.

ادامه مطلب ...

درآغوش خدا

تابحال درآغوش خدا بودی؟چه وقتهایی احساس میکنی که خدا باید بغلت کنه؟وقتی خیلی تنهایی؟وقتی مریضی و هیچ چیزی نمیتونه کمک کنه که خوب شی؟وقتی میترسی؟وقتی یک خبر بد بهت میدن ودلت میخواد سرتو بزاری روی شونهء یکی وهای های گریه کنی؟وقتی کسی که دوستش داری میزاره میره؟یا وقتی که شکست مالی میخوری؟شایدم وقتی که به نظرت یک کار خدایی کردی ولی نتیجه اش یک چیز دیگه از آب درمیاد؟وقتی یک اتفاق خوب که مدتهای طولانی منتظرش بودی،میافته دوست نداری خدا بغلت کنه؟ 

نمیدونم اصلا تابحال تو بغل خدا خوابیدی یانه؟ولی من خیلی وقتها اینکارو کردم.همین چند روز پیش یک معجزه توی زندگیم رخداد،من توی ماشین بودم که بهم این خبر خوبو دادند.خیلی وقت بود منتظر پیغام خدا بودم که بدونم حواسش بهم هست یانه؟(البته که اون همیشه حواسش هست،شاید بیشتر دنبال این بودم که ببینم اگه یک چند وقتیه که توجهمو روی یک موضوع گذاشتم خدا جوابمو میده یا نه؟)نمیدونم چقدر حواسم به خدا بوده ولی اونروز پیغامش توسط یک دوست رسید.اونقدر خوشحال بودم که نتونستم جلوی اشکهامو بگیرم همینطوری که اشک شوق میریختم ازخدا خواستم بغلم کنه محکم محکم.(خدایا میشه بغلم کنی؟میشه اشکهامو پاک کنی؟میشه بوسم کنی؟) یکدفعه ای آقای راننده آدرس رو پرسید بعد که گفتم،باتعجب گفت خانم رد کردیم.دلم میخواست بگم چه بهتر دیرتر میرسیم ومن بیشتر تو بغل خدا میمونم ولی چیزی نگفتم،بعد باخودم فکر کردم که بغل خدا که همه جاهست. 

راستی توی هرلحظه چندنفر تو بغل خدای بینهایت جا میشن؟یا بهتر بگیم چند نفر آگاه میشن که توی بغل خدا هستند؟خدای بزرگ مرسی که شبها وروزها همیشه بیداری و حتی وقتی که ما خوابیم حواست بهمون هست. راستی خدا مواظب خودت باش آخه ما به جز تو هیچکسو نداریم ماتو کره زمین غریبیم تاوقتی بیاییم خونه پیش تو،توی این مدرسه بزرگ خیلی به ماتوجه کن. آخه تو بزرگترین معلمی بودی که ماتابحال داشتیم.یارب العالمین.یک معلم چند بٌعدی که همه درسها روبلدی ومیدونی ماشاگرداتو چطور پرورش بدی ای پرورش دهند عالمیان.خداروشکر که تورو داریم. خدایا آغوشت رو از ما دریغ نکن.آمییییییییییییییییییییییییین  

یلدا

امشب شب یلدابود بلندترین شب سال همه بهم تبریک گفتیم وهی اس ام اس فرستادیم. پیغامهای مختلف معنوی، کمدی، شاعری، فرهنگی، اجتماعی، ایرانی، بعضی هاشم تکراری  

شب یلدابلندترین تاریکی سال منو یاد روزهای سخت زندگیم میندازه که بعضی وقتها اونقدر برام دیر زمان میگذشت که انگار هر لحظه شب یلداست.ولی حالا که نگاه میکنم میبینم که چقدر همون تاریکی های بلند کمک کرده تا من رشد کنم.خدایا مرسی که هیچوقت تنهامون نمیزاری وتوی چاه یوسف هم هستی.قبل از بلندترین تاریکی،کوتاه ترین روشنایی وجود داره وبعد از اون روشنایی هی زیاد میشه روز روز بروز بیشتر میشه.وقتی یک خوشی ولذت ناآگاهانه داشته باشیم خیلی زود تموم میشه وتاریکی جهل و....جاشو میگیره ولی وقتی از جهل ونادانی بیرون بیاییم روز بروز موفقیتها ودستاوردهامون بیشتر میشه .خدایا مارو ازجهل دور کن واز علم خودت درماجاری کن ومارو وسعت بده وبزرگ کن.یا علیم و یاوسیع