سرزمین سبز

In my land no one asks the reason for excitement

No malevolence casts on a capsized boat

No trace of fake smiles in my land

No that much is borrowed which will be paid back more

No one believes in the honesty of conquerors

In my land people know how to be grateful 

  Rene char  

درسرزمین من از آدم به هیجان آمده پرسش نمی کنند  

روی قایق واژگون شده بد خواهی سایه نمی اندازد 

سلام زورکی در سرزمین ناشناخته است   

تنها چیزی را قرض میگیرند که بتوانند بیشترپس بدهند 

کسی به حسن نیت فاتح اعتقاد ندارد 

در سرزمین من مردم تشکر میکنند  

                                                     رنه شار 

                                                          

نیایش

لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها لها ما کَسَبَتْ وَ عَلَیْها مَا اکْتَسَبَتْ ربنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسینا أَوْ أَخْطَأْنا رَبَّنا  وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا إِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِنا  رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا أَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْکافِرینَ (286بقره)

الله

هیچ نفسی را جز به اندازه وسعتش مکلف نمی کند!هر آنچه که کسب نموده برای خودش است و هر آنچه که اکتساب کرده بر علیه خودش است. 

پروردگارا ما را از جایگاه فراموشکاریمان و یا خطاهایمان انتخاب نکن !  

پروردگارا بر  ما چیز سنگینی تحمیل نکن  مانند کسانی که قبل از ما بر آنها تحمیل کردی ! و چیزی را که طاقت آنرا نداریم بر ما تحمیل نکن و ما را ببخشش و ما را پوشش بده و از رحمتت ای سرور بر ما جاری کن و ما را در برابر افراد مقاوم که روی ذهنشان پوشش و تاریکی است یاری کن !  

روز معلم

سلام به همه دنیا،که هر لحظه همه هستی،معلم ماهستند ودارند یک چیزی بهمون آموزش میدن 

 فضای آیینه ای: یعنی هر چیزی توی دنیای بیرون ما اتفاق میافته،بازتابی از افکار ودرون ماست ومیخواد خودٍ مارو بهمون نشون بده،که اگه بتونیم درسهاشو بگیریم ورشد کنیم دیگه اون تجربه وفکرتوی زندگی ما شکل نمیگیره 

چه جالبه همه لحظه ها همه اجسام همه آدمها معلم ماهستند و  

بزرگترین معلم ومربی:رب العالمین =( پرورش دهنده همه آشکار شده ها)خدای هستی ونیستیه 

راستی کسی تا به حال به خدا روز معلم رو تبریک گفته؟به احترامت  ازروی صندلی جهل به پا میخیزیم وزیباترین لبخند دنیا را تقدیم به تو میکنیم تا باشور وشعف ما را عاشقانه بیاموزی به امید اینکه ماهم عاشقانه بیاموزیم. 

این نوشته ها روتقدیم میکنم به تمام معلمهای دنیاواین روز رو برای همشون پر از خیر وبرکت میبینم

روز پرستار

سلام 

روز تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار 

کلی ازدوستان بنده،رحمت خودشان را جاری کردند وپیغام تبریک برای من فرستادند از تک تک دوستان سپاسگزارم.همیشته ازخدا میخواهم شایسته خدمت کردن باشم درهر لباسی فرق نمیکند مهم این است که درجایی که هستی عشق را جاری کنی.یا باید درکاری باشیم که عاشق ان هستیم یا اگر به اجبار در جایی هستیم باید درآنجا عشق را جاری کنیم.دوستان عزیز درمورد خودم میگویم نه دیگران،امیدوارم شایسته این همه لطف شما باشم الهی طوری از کنار زندگی بگذرم که دل دیگران را نلرزانم ویاد آور شادی ومهربانی باشم.الهی خودش را درکلام،رفتارو اعمالم جاری کند.خیلی ها گفته بودند فرشته نجات ولی از نظر من تنها نجات دهنده واقعی فقط الله وبس

چندتا از پیغامهای زیبارا برایتان یگذارم  

وجود نازنینت سلامت دستان شفابخشت توانا سیمای آرامش بخشت پرخنده قلب مهربانت پر تپش روزت مبارک  

خورشید فروغش را از نگاه نگران چشمان شب بیدار تو میگیرد تا پیام آور صبح سلامت باشد. 

پروانک

سلام چندروز پیش یکی از دوستان در نظراتشان بنده را پروانه کوچک خطاب کرده بودند.مرسی از این دوست عزیز.فکر کردم شاید به خاطرادرس وبلاگ که پروانک است ایشان اینرانوشته اند.پروانک همان فرانک است.از آنجایی که اسم افراد در زندگی ایشان خیلی تاثیر دارد من تامدتها دنبال معنی اسمم بودم میدانید فرانک با فتحه وکسره در فرهنگهای آریایی واروپایی امده است ودامنه اقوام فرانکی درتاریخ زیاد است ودر شاهنامه زنانی که پیشرو بوده اندمثل همسر آبتین و بهرام گور فرانک بوده است دعا کنید من هم بتوانم در راه خودشناسی وراه الله پیشرو باشم تابتوانم دٍینی که به خدا برای فرصت زندگیٍ زمینی دارم ودٍیتی که به  پدر ومادرم برای انتخابشان دارم، را ادا کنم.دعا کنید عاشق نور الله بمانم ونور او را بتوانم درزندگی جاری کنم آمییییییییییییین

 معنی این لغت درفرهنگ لغت دهخدا اینگونه امده  

پروانک

سیاه گوش . برید. قره قولاخ . تفه .پروانه . پیشرو لشکر.حشره که گویند عاشق چراغ است و بعربی فراش گویند

پروانک که جانوری است بانگ کنان پیش شیر رود. (آنندراج ). معرب پروانک فارسی است که به عربی برید و به فارسی سیاه گوش و به ترکی فارافلاق نامند و آن حیوانی است به قدر سگ کوچکی و به رنگ آهو و گوش آن سیاه و پیش پیش شیر میگویند میرود و گویند خبر میدهد از آمدن شیر و از سباع شکاری است
فرانک . [ ف َ ن َ ] (اِ) پروانه .پروانک. سیاه گوش