پروانک

سلام چندروز پیش یکی از دوستان در نظراتشان بنده را پروانه کوچک خطاب کرده بودند.مرسی از این دوست عزیز.فکر کردم شاید به خاطرادرس وبلاگ که پروانک است ایشان اینرانوشته اند.پروانک همان فرانک است.از آنجایی که اسم افراد در زندگی ایشان خیلی تاثیر دارد من تامدتها دنبال معنی اسمم بودم میدانید فرانک با فتحه وکسره در فرهنگهای آریایی واروپایی امده است ودامنه اقوام فرانکی درتاریخ زیاد است ودر شاهنامه زنانی که پیشرو بوده اندمثل همسر آبتین و بهرام گور فرانک بوده است دعا کنید من هم بتوانم در راه خودشناسی وراه الله پیشرو باشم تابتوانم دٍینی که به خدا برای فرصت زندگیٍ زمینی دارم ودٍیتی که به  پدر ومادرم برای انتخابشان دارم، را ادا کنم.دعا کنید عاشق نور الله بمانم ونور او را بتوانم درزندگی جاری کنم آمییییییییییییین

 معنی این لغت درفرهنگ لغت دهخدا اینگونه امده  

پروانک

سیاه گوش . برید. قره قولاخ . تفه .پروانه . پیشرو لشکر.حشره که گویند عاشق چراغ است و بعربی فراش گویند

پروانک که جانوری است بانگ کنان پیش شیر رود. (آنندراج ). معرب پروانک فارسی است که به عربی برید و به فارسی سیاه گوش و به ترکی فارافلاق نامند و آن حیوانی است به قدر سگ کوچکی و به رنگ آهو و گوش آن سیاه و پیش پیش شیر میگویند میرود و گویند خبر میدهد از آمدن شیر و از سباع شکاری است
فرانک . [ ف َ ن َ ] (اِ) پروانه .پروانک. سیاه گوش   

                                                              

                                                          

نظرات 6 + ارسال نظر
مهم نیست سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:09

سلام

حالا شما شبیه کدامیک هستید : پروانه یا سیاه گوش ؟

سلام
نظر شما چیست؟
شبیه هر دو بلند پرواز،پیشرو،شجاع و.....خیلی ازخودم تعریف کردم؟
پس بزار کاملش کنم و مثل پروانه زیبا

شاعرگمنام چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 http://shaaeregomnaam.blogfa.com/

سلام دوست عزیز

پس از مدتها باز اومدم و سر زدم تعابیر و تفاسیر که از اسم شما شده هر کدام در جای خود زیباست اما تعبیر خودتان از همه زیبا تر است که بخواهید در راه شناخت مبانی معرفت یافتن به خدای تعالی پیشرو باشید .


بسمه تبارک و تعالی


الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انالله وانا الیه راجعون



یکسال گذشت



از بعد شهیدت ای پدر آب شدی

از بهر وصال او چه بی تاب شدی

من شاهد لحظه ی وصالت بودم

آن لحظه پدر شبیهه مهتاب شدی

(شاعر گمنام)


هفدهم و هجدهم اردیبهشت سخترین وتلخ
ترین روز زندگی من بود

آپم و منتظر قدوم سبز شما

یه دوست چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 23:20

سلام
روز پرستار بر شما و بر تمامی پرستاران عزیز مبارک

امیدوارم به آنچه که میخواهید برسید
شاد وپیروز و روحتان خدائی و نورانی و قلبتان سرشار از آرامش
یا حق

آشنا پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:11

سلام فرشته ی سپید پوش ،
سلام به خانم مهربون
و سلام و سلام به بهترین های خدا برای بهترین های روزگار
روز که نه هر لحظه ی شما عزیزان مبارک است
شما هدیه ی خدا هستید برای ما
تبریک تبریک تبریک ....
ما برای شما احترام زیادی قائلیم و دوستتون داریم . خیلی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 23:58

مهم این نیست که من تو رو پروانه کوچک خطاب کردم؛ مهم این بود که اونقدر جرأت و جسارت نداشتی که نظر من رو که مخالف نظرت بود توی وبلاگت منعکس کنی.
اونچه که به عنوان تحربه ازش ذوق میکنی، برای من خاطره ست ...

سلام فکر کنم خیلی زود قضاوت کردی شما لطف کرده بودی و در مطلب شیعه نظر داده بودی که اگر دوباره نگاه کنید همان روز نظرتان را درج کرده بودم.

محمد یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 20:02

سلام فرانک جان شما همان فرانک خالق معنا هستید که از فرانک با معنی پیشرو درجهت تعالی ولطیف نمودن خود ودیگران استفاده مینمایید و در راه الله قدم می نهید . الله پشت و پناهتان باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد