چهلم

در مورد چله نشینی و اینکه یک فرد چهل روز به اعتکاف میره و شروع به بررسی نفس و عبادت میکنه هممون شنیدیم.داشتم فکر میکردم چرا وقتی یک نفر زمین را ترک میکنه براش مراسم سوم و هفتم و چهلم میگیریم؟ و آیا ارتباطی با چله نشینی داره؟ تنها چیزی که به ذهنم رسید این بود:وقتی یک نفر زمین را ترک میکنه در این مدت فاصله اش با زندگی زمینیش کمه و جسم اثیری اون به فیزیک نزدیکه و افرادی که در روی زمین هستند میتوانند به او کمک کنند تا با سرعت بیشتری سفرش را بپیماید البته میدانیم که برای همیشه میتوان از زمین با دعا و ذکر و خیرات به افرادی که رفته اند کمک کرد ولی به لحاظ روانشناسی وقتی یک باور را تکرار میکنیم برای تثبیت آن باور و شکل گرفتن مسیر عصبی آن در مغز ابتدا هفت و سپس ۲۱ روز و سپس ۴۰روز و برای دایمی شدنش ۹۰روز باید آنرا تکرار کرد. بعد از رفتن یک نفر اگر در هفت روز و سپس چهل روز بعدی برای او دعا کنیم و ذکر بگوییم شاید در مغزمان مسیر عصبی شکل بگیرد که اول باورمان شود که او رفته و آرامش بیشتری پیدا کنیم ثانیاْ این مسیر دعا شکل میگیرد و هرگاه بخواهیم دعا کنیم و طلب خیر کنیم این مسیر در مغزمان بطور اتو ماتیک فعال شود و برای او نیز دعا کند و انرژی مثبت برایش بفرستد.البته این نظر کاملا شخصی منه و نمیدونم تا چه حد درسته؟حتما با استادم چک میکنم و براتون مینویسم 

و من چله نشین تو شدم برایت طلب خیر میکنم امیدوارم خداوند از من بپذیرد  

بسم الله الرحمن الرحیم

مسافر عزیز ما، کالبد فیزیک برای روح بزرگ تو کوچک بود

خدایا تو گفتی بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را (ادعونی استجب لکم)

 پس عاشقانه های ما را اجابت کن

یا رب العالمین، ای پرورش دهنده تمام موجودات و همه عوالم، روحش را در عوالم دیگر هدایت  کن.

یا رحمن و یا رحیم، خدایا رحمت عام و رحمت خاص خود را بر روح  این سفر کرده، جاری بفرما.

فالله خیر الحافظین، سیاوشِ عزیز را تحت محافظت خودت قرار بده.

یا احسن الخالقین، خدایا با قدرت خلق خودت  درکالبد متافیزیکی زندگی زیبایی را براش خلق کن.

الابذکر الله تطمین القلوب، امنیت و آسایش فقط بواسطه تو اتفاق می افتد خدایا قلب درد کشیده اش را قرین آرامش قرار بده.

یا نورٌعلی نور، عزیزما لباس سایه را از تن به در کرد وسوار مرکب نور شد، خدایا او را غرق در نور خود بفرما.

خدایا او به خانه نزد تو آمده است و ما اینجا منتظر تا تو ما را بخوانی.

یا حلیم و یا صبور، به ما صبری عطا کن که دوری او را تاب آوریم تا روزی که ما نیز به نزد تو و او بیاییم.آمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین

  

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن علی مددی یکشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:13 http://barooni.blogfa.com

سلام
خوشحالم کردی اومدی وبم
مطلبت جالب بود واقعا همینطور هم هست
پست همسفر رو هم خوندم که زیبا بود
نظرات من کوتاه نیست چون عجله دارم کوتاه نوشتم
راستی در مورد لینک هم خوشحالم می کنی
میتونی به اسمهای
بارونی
محسن علی مددی
مرگ را زیر باران باید جست
بگزاری که خودت میدونی هر کدوم رو انتخاب بکنی
بمن هم بگو من با چه اسمی لینکت کنم
به روز هم کردم بعد از مدتی
تا بعد/...

سلام خوش اومدی اینجا خدا - زمین - ایران - تهران -کوچه دل-خونه ی ژرفاجایی که من و شما و همه آدمهای روی زمین باهم میتونیم حرف بزنیم بازم بیا پیش ما خوشحال میشیم.بد نیست بعضی وقتها هم اشک شق ما بریزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد