درختان

بسم الله الرحمن الرحیم. سلام متشکرم که وقت گذاشته و این مطلب را میخوانید.نکته ای را که میخواهم بنویسم شاید خیلی ساده باشد ولی مرا به حیرت واداشت.امروز داشتم به درختان نگاه میکردم.نکته ی به ذهنم رسید روی کره ی زمین همه چیزهایی که خداوند آفریده تحت تاثیر جاذبه ی زمین قرار دارد و همه چیز به سمت پایین کشیده میشود ولی درختان برخلاف جاذبه عمل میکنند و به سمت بالا خودشان را رشد میدهند.برایم جالب بود پس اگر ما هم بخواهیم رشد کنیم باید برخلاف جاذبه های نفسانی عمل کنیم. درخت از زمین تمام چیزهایی که میخواهد میگیرد و قد میکشد و به سمت بالا میرود. ما هم اگر بخواهیم باید از مادیات و چیزهایی که خداوند برایمان آفریده استفاده کنیم تا به تعالی برسیم و نباید به جاذبه ها بچسبیم وگرنه در همان سطح خواهیم ماند و رشد و تعالی درکار نیست. ازخداوند متشکرم که تمثیل همه ی چیزهایی که ما برای رشد نیاز داریم در زمین آفریده و در همه ی آنها نشانه ای برای ما قرار داده است.

نظرات 4 + ارسال نظر
مازیار دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 19:58

سلام فرانک ، مطلب جالبی بود مخصوصا نگاه اینچنینی به رشد یک درخت ، در ضمن یک درخت از مرحله ای که بصورت نهال در حال رشد است بسیار آسیب پذیر است و هر باد و بوران و سرما و گرمایی ممکن است منجر به نابودیش بشود مگر اینکه اولا لطف خدا شامل حالش شود و مصلحت بر رشد و نمواش باشد و در مراحل بعد بستری است که در آن ریشه دوانده و از آنجا تغذیه و رشد می کند لذا برای رشد و تعالی بهتر انتخاب بستر و جایگاه مناسب برای رشد ، بسیار مهم و ضروریست ، متشکرم که خوندید.

تنهای تنها پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:07

درود برشما خانمی!
حال شما؟
متن موجز، ساده و در عین حال پرمغز و شگرف بود.
ولی آیا این درختان پرشکوه تنها به آسمان نظر دارند؟
آیا هوای رهگذران و ...... را ندارند؟
آیا هیچکس از سایه، میوه، و ... آنها بهره نمی برد؟

سلام متشکرم که به ما سری زدید.
نکته ی مهمی را به آن اشاره کردید. درختان به آسمان نظر دارند برای من تمثیلی از رشد و تعالی ایشان است. درختی که در مسیر تعالی است میبخشد چون اگر نبخشد رشد نمیکند. سایه اش را بیدریغ میبخشد و نور خورشید بیشتری را دریافت میکند. میوه هایش را میبخشد تا بتواند نسل خود را گسترش دهد. در این بین موجودات دیگر از میوه ها بهره مند میشوند. برگهایش را میبخشد به زمینو زمین چند برابر آنرا به او میبخشد. مرسی از توجه شما.
مثل انسانهایی که در مسیر رشد و تعالی هستند. ثمره ی ایشان کتابها و نسل ایشان افکارشان است که مینویسند و میگویند و میبخشند تا هر کسی چه میزان برداشت کند. خداوند ما را در مسیر رشد و تعالی صحیح قرار دهد تا آنگونه که او میخواهد ثمره داشته باشیم. آمممممیییین

کلاس دوست داشتنی سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 21:51 http://lovingclass.blogsky.com/

وای این ژرفا چه فکرهایی می کنن !
اصولا فکر کردن ، خوب دیدن و درست شنیدن خیلی عالیست .
چقدر خدا اینا رو دوست داره !
الهی بتونیم کنده بشیم و بریم بالا و رشد کنیم .


سلام بر فرشته های آسمانی و درود بر خدمات شون ...

آرشید سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 http://arshid.blogsky.com/

نکته ی ظریف و جالبی بود .
بسیار بسیار سپاسگزارم .

سلام مرسی دوست عزیز که وقت گذاشتید و نظرتان را ثبت کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد