فقر - دکتر شریعتی

فقر


ميخواهم  بگويم ......

فقر  همه جا سر ميكشد .......

فقر ، گرسنگي نيست ، عرياني  هم  نيست ......

فقر ، چيزي را  " نداشتن " است ، ولي  ، آن چيز پول نيست ..... طلا و غذا نيست  .......

فقر  ،  همان گرد و خاكي است كه بر كتابهاي فروش نرفتهء يك كتابفروشي مي نشيند ......

فقر ،  تيغه هاي برنده ماشين بازيافت است ،‌ كه روزنامه هاي برگشتي را خرد ميكند ......

فقر ، كتيبهء سه هزار ساله اي است كه روي آن يادگاري نوشته اند .....

فقر ، پوست موزي است كه از پنجره يك اتومبيل به خيابان انداخته ميشود .....

فقر ،  همه جا سر ميكشد ........

                    فقر ، شب را " بي غذا  " سر كردن نيست ..

     فقر ، روز را  " بي انديشه"   سر كردن است

از دید دخترا یه پسر خوب باید:

از دید دخترا یه پسر خوب باید: 

 

 

1 سوار اسب باشه(اگه نباشه بی کلاسه........البته اسبه سفید باشه بهتره)

2 عاشق اونا باشه (اگه نباشه که اسکوله)

3 پولدار باشه(اگه نباشه که خداییش به چه درد می خوره؟هااااااا....اخه پسری که نتونه روزی 20000تومن خرج کنه که به درد جرز دیوار می خوره .نه؟

4 هیچ دختری رو قبل از من ندیده باشه(مگه می شه؟)

5 سریع بعد از یک ماه دوستی بیاد خواستگاری(نیاد که مخ زنی بی فایدست)

دنیای واقعی مگه همون دنیای مجازی نیست ؟

روزی با عجله و اشتهای فراوان به یک رستوران رفتم. در رستوران محل دنجی را انتخاب کردم، چون می خواستم از این فرصت استفاده کنم تا غذایی بخورم و برای آن سفر برنامه ریزی کنم. فیله ماهی آزاد با کره، سالاد و آب پرتقال سفارش دادم. در انتهای لیست نوشته شده بود: غذای رژیمی می خورید؟ ... نه ! نوت بوکم را باز کردم که صدایی از پشت سر مرا متوجه خود کرد:
-
عمو... میشه کمی پول بهم بدی؟
-
نه کوچولو، پول زیادی همراهم نیست.
-
فقط اونقدری که بتونم نون بخرم ...
-
باشه برات می خرم.
صندوق پست الکترونیکی من پُر از ایمیل بود. از خواندن شعرها، پیامهای زیبا و همچنین جوک های خنده دار به کلی از خود بی خود شده بودم. صدای موس قی یادآور روزهای خوشی بود که در لندن سپری کرده بودم.

-
عمو .... میشه بگی کره و پنیر هم بیارن؟
آه، یادم افتاد که اون کوچولو پیش من نشسته.

-
باشه ولی اجازه بده بعد به کارم برسم. من خیلی گرفتارم. خُب؟
غذای من رسید. غذای پسرک را سفارش دادم. گارسون پرسید که اگر او مزاحم است ، بیرونش کند. وجدانم مرا منع می کرد. گفتم نه مشکلی نیست. بذار بمونه. برایش نان و یک غذای خوش مزه بیارید.
آنوقت پسرک روبروی من نشست.

-
عمو ... چیکار می کنی؟

-
ایمیل هام رو می خونم.

-
ایمیل چیه؟

-
پیام های الکترونیکی که مردم از طریق اینترنت می فرستن.
متوجه شدم که چیزی نفهمیده. برای اینکه دوباره سئوالی نپرسد گفتم:

-
اون فقط یک نامه است که با اینترنت فرستاده شده

-
عمو ... تو اینترنت داری؟

-
بله در دنیای امروز خیلی ضروریه

-
اینترنت چیه عمو؟

-
اینترنت جائیه که با کامپیوترمیشه خیلی چیزها رو دید و شنید. اخبار، موسیقی، ملاقات با مردم، خواندن و نوشتن، رویاها، کار و یادگیری. همۀ این ها وجود دارن ولی در یک دنیای مجازی.

-
مجازی یعنی چی عمو؟
تصمیم گرفتم جوابی ساده و خالی از ابهام بدهم تا بتوانم غذایم را با آسایش بخورم.

-
دنیا مجازی جائیه که در اون نمیشه چیزی رو لمس کرد. ولی هر چی که دوست داریم اونجا هست. رویاهامون رو اونجا ساختیم و شکل دنیا رو اونطوری که دوست داریم عوض کردیم.

-
چه عالی. دوستش دارم..

-
کوچولو فهمیدی مجازی چیه؟

-
آره عمو. من توی همین دنیای مجازی زندگی می کنم.

-
مگه تو کامپیوتر داری؟

-
نه ولی دنیای منم مثل اونه ... مجازی: مادرم تمام روز از خونه بیرونه.. دیر برمی گرده و اغلب اونو نمی بینیم. وقتی برادر کوچیکم از گرسنگی گریه می کنه، با هم آب رو به جای سوپ می خوریم خواهر بزرگترم هر روز میره بیرون. میگن تن فروشی میکنه اما من نمی فهمم چون وقتی برمی گرده می بینم که هنوزم هم بدن داره. پدرم سالهاست که زندانه و من همیشه پیش خودم همۀ خانواده رو توی خونه دور هم تصور می کنم. یه عالمه غذا، یه عالمه اسباب بازی و من به مدرسه میرم تا یه روز دکتر بزرگی بشم.

-
مگه مجازی همین نیست عمو؟!
قبل از آنکه اشکهایم روی صفحه کلید بچکد، نوت بوکم را بستم. صبر کردم تا بچه غذایش را که حریصانه می بلعید، تمام کند. پول غذا را پرداختم. من آن روز یکی از زیباترین و خالصانه ترین لبخندهای زندگیم را همراه با این جمله پاداش گرفتم:


-
ممنونم عمو، تو معلم خوبی هستی. آنجا، در آن لحظه، من بزرگترین آزمون بی خردی مجازی را گذراندم.

ما هر روز را در حالی سپری می کنیم که از درک محاصره شدن وقایع حقیقی و بی رحم زندگی توسط مـَجازها ، عاجزیم

خلاقیت خود را ارتقاءدهید

خلاقیت خود را ارتقاءدهید

خلاقیت خود را ارتقاءدهید

این مقاله، نتایج 66 مطالعه و تحقیق مختلف در زمینه‌ی تأثیر هیجان‌های افراد بر خلاقیت آنان را تشریح می‌كند. محققان دریافتند كه چه‌طور احساسات یك فرد بر خلاقیت او اثر‌گذار است
 
رابطه‌ی بین خلاقیت و هیجان‌ها
این مقاله، نتایج 66 مطالعه و تحقیق مختلف در زمینه‌ی تأثیر هیجان‌های افراد بر خلاقیت آنان را تشریح می‌كند. محققان دریافتند كه چه‌طور احساسات یك فرد بر خلاقیت او اثر‌گذار است اما نكته‌ی جالب، این است كه هیجان‌های مثبت یا منفی، به یك‌میزان در خلاقیت مهم نیستند و فقط انواع خاصی از هیجان‌ها خیلی مهم است.
 
نتایج این مطالعات، حاكی از آن است که:- احساس شادی، نشاط و سرخوشی، موجب افزایش خلاقیت می‌شود.
- احساس آرامش، سكوت و آرمیدگی، تأثیری در افزایش یا كاهش خلاقیت ندارد.
- احساس اضطراب، دلواپسی و ترس، موجب كاهش خلاقیت می‌شود.
- احساس غم، ناامیدی و دلسردی، سبب افزایش یا كاهش خلاقیت نمی‌گردد.
 

«هیجان‌های منفی» مانند ترس، ما را وادارمی‌كند كه كاملاً در حالت تهدید قرار‌بگیریم و محدود، فكركنیم. هیجان‌ها‌ی مثبت هم‌چون شادی یا سرخوشی، ذهن ما را بازمی‌كند و باعث می‌شود به‌دنبال كشف موضوعات جدید باشیم، اطلاعات جدید بیاموزیم و با دیگران، ارتباط برقراركنیم.
 

«هیجان‌های مثبت» به ما هشدار می‌دهد كه محیط فعلی، برای  هر كاری  كه در آینده می‌خواهیم انجام‌دهیم، امن است و جای نگرانی نیست. وقتی افراد، هیجان‌های مثبت را تجربه می‌كنند، دوست‌دارند به‌جای آن‌كه به جزئیات بپردازند، یك نگاه جامع و كلی به موضوعات داشته‌باشند.
برای ارتقای خلاقیت‌تان، نیازمند تقویت هیجان‌های مثبت و كاهش هیجان‌های منفی (به‌ویژه ترس و اضطراب) هستید.
 
بعضی از راه‌كارهای مهم برای تقویت هیجان‌های مثبت و كاهش هیجان‌های منفی عبارتند از:
- داشتن رفتاری محبت‌آمیز و دوستانه‌تر با دیگران
- ترسیم یك آینده‌ی روشن و مثبت در ذهن
- استفاده از روش‌های مراقبه
- ابراز سپاس و قدردانی (به‌صورت كلامی، نوشتاری یا عملی)
- ورزش (حركات بدنی، یكی از قوی‌ترین راه‌كارها برای شادمانی‌ست و به‌طور مستقیم، فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز را تغییر داده و همانند مصرف داروهای ضد افسردگی، باعث نشاط و شادابی می‌شود.)
- گذراندن بخشی از وقت خود در طبیعت ( پارك‌ها، كوهستان‌ها، دشت و...)
- دوری از حالت انزوا و گوشه‌گیری
- دور‌كردن افكار منفی (بهترین اقدام، مشاوره با یك‌روان‌شناس است.)
- كاهش شایعات و نیش‌وكنایه‌ی اطرافیان
- ارزیابی و تجدید نظر در برنامه‌ی‌ غذایی
- كمتر قرارگرفتن در معرض اخبار منفی و ناخوشایند
- آموزش نحوه‌ی برقراری ارتباط با افراد دارای هیجان‌های منفی و مصون‌ماندن در مقابل سرایت این هیجان‌ها

ذهن شفاف، ذهنیت خلاق

ذهن شفاف، ذهنیت خلاق

ذهن شفاف، ذهنیت خلاق

به مقوله‌ی «ذهن» می‌پردازیم؛ ذهنی که می‌تواند نقطه‌ی اوج باورهای ایده‌آل ما باشد و یا نقطه‌ی آغازین برای رسیدن به اهدافی زیبا و گاه به تصور برخی، دست‌نیافتنی

 
ذهن، تفکر، اندیشه؛ واژه‌هایی که بارها و بارها می‌شنویم و گاه آن‌ها را درهم می‌آمیزیم، ‌به یک معنا مورد استفاده قرارمی‌دهیم و تنها در پاره‌ای مواقع، اگر کمی دقت به‌کار بریم، دیواری خیلی کوتاه بین آن‌ها می‌کشیم بدون این‌که بدانیم این تقسیم‌بندی، درست است یا نادرست، اصلاً باید بین این واژه‌ها وجه تمایزی قائل باشیم یا خیر.

 
به هر حال با این باور که این سه واژه هر کدام معنا و کارکرد خود را دارند، به مقوله‌ی «ذهن» می‌پردازیم؛ ذهنی که می‌تواند نقطه‌ی اوج باورهای ایده‌آل ما باشد و یا نقطه‌ی آغازین برای رسیدن به اهدافی زیبا و گاه به تصور برخی، دست‌نیافتنی. ذهن، جایگاهی‌ست انتزاعی و ملموس؛ می‌توان آن را خاستگاه تمام افکاری دانست که درکم‌تر از صدم‌های ثانیه پدید می‌آید و باید آن را پردازش‌شده، به مرکز فرماندهی تمامی اعمالی که از ما سرمی‌زند، فرستاد و این ذهن باید آن‌قدر قدرت پردازش، گرفتن و پرداختن داشته‌باشد که از آن، کوچک‌ترین لغزش نابخشودنی سرنزند. این ذهن اگر دچار آلودگی‌های ناخواسته‌باشد، از سرعت پردازش و ساخت و پرداخت افکار تصمیم‌ساز، فاصله می‌گیرد و این یعنی از دست‌دادن صدم‌های ثانیه‌ای که می‌توانست ما را به قله‌ها برساند.
 
خلاقیت، یکی از زیباترین جلوه‌های برآمده از ذهن است؛ همان‌که گاه به‌وجودآورنده‌ی فرآیندهایی‌ست که می‌توان از آن‌ها به چیزی شبیه معجزه تعبیر نمود و این یعنی انسان می‌تواند با تکیه بر ذهن شفاف، با توجه و ابتکار، دست به خلق، ایجاد و گاه بالاتر از آن بزند یعنی از هیچ، بهترین و شگفت‌انگیزترین‌ها را به‌وجودآورد؛ مجموعه‌ی این فرآیندها را «خلاقیت» نام‌گذاری می‌کنیم.
 
حقیقت خلاقیت، همان تصمیم‌هایی‌ست که دیگران از نزدیک‌شدن به آن نیز عاجزند و برخی به‌خاطر برخورداربودن از یک ذهن شفاف و خالی از هرگونه وابستگی و آلودگی، از آن برخوردار می‌باشند.
 
 خلاقیت، چیزی فراتر از آفریدن است و باید به این نکته توجه‌داشت که تمام دستاوردهای بشر دیروز تا امروز که نام‌ها و عباراتی چون اختراع، ابتکار، نوآوری و... روی آن نهاده‌اند، نشأت‌گرفته از همین اذهان خلاق است؛ البته ذهن‌هایی که پیش از خلاق‌بودن، شفاف و پاک بوده‌اند.
 
خلاقیت ذهن، در سایه‌ی پرورش استعدادهایی میسر است که میان لایه‌های پیچیده‌ی ذهن، هرلحظه درصدد بروز و جلوه‌گرشدن هستند و هرگونه آلودگی، این سرعت را می‌کاهد و این فرصت‌های تکرارنشدنی را از ما می‌گیرد. ذهن، تنها با آلودگی‌های درونی یا احساسی و عاطفی، دچار لغزش و کندی نمی‌شود بلکه به‌خاطر وابستگی دوسویه‌ی بدن و درونیات، هر نوع آلودگی جسمی نیز بر شفافیت ذهن، تأثیر مستقیم می‌گذارد.

سلامت جسمی در این مقوله، همان‌قدر مهم و تأثیرگذار است که سلامت روحی و درونی بدن و این دو باید با یک موازنه و هم‌سویی رعایت شود. برای سلامت بدن، راه‌کارهای گوناگونی وجود دارد؛ راه‌کارهایی که عمل به آن، چندان سخت و دست‌نیافتنی نیست اما روح و روان و درون را سالم و خالی از هرگونه آلودگی و آسیب، نگه‌داری نمودن، چندان آسان نیست و باید دقت بیش‌تری به‌کار بست که شیوه و روش آن، به‌طور کلی با شیوه‌‌های نگه‌داری جسم متفاوت است؛ دوری‌جستن از تنش‌های درونی، درگیرنمودن ذهن به مسائلی که فایده‌ای جز مختل‌نمودن و آزار ذهن ندارد، ورود به مقوله‌هایی که کوچک‌ترین کمکی به آرامش روحی نمی‌نماید، دروغ و پیامدهای بعدی که گاه بسیار شکننده‌تر از خود دروغ است.
 
خودنمایی‌های تخریبی به‌نحوی که گاه تا سال‌های سال، آثار منفی آن در تمام نسوج درونی یافت می‌شود، در معرض محیط‌های آلوده زیستن (انواع آلودگی‌های محیطی، صوتی، دیداری و...) به‌صورت بلندمدت و نیز عدم توجه کافی به شاخصه‌هایی که می‌تواند روح را از آزردگی‌های بلندمدت برای ادامه‌ی طریق، یاری‌گر باشد (ازقبیل مسافرت و تغییر محیط هرچند برای مدت کوتاه)، درگیری‌های درونی که تنها منشأ دورنی دارد و کم‌ترین اثر بیرونی در آن دیده نمی‌شود، مانند وجود تردیدهای ذهنی و اختلافاتی که ایده‌های گوناگون از درون، موجب تخریب و ویرانگری می‌شود و...
 

کوتاه سخن این که باید ذهن را شناخت، به قدرت و اهمیت آن پی‌برد، از آن حمایت و نگه‌داری نمود و درنهایت، از هرچیز که به شفافیت ذهن لطمه‌ای هرچند کوچک وارد می‌سازد، دوری‌جست چراکه عقیده داریم شفافیت ذهن، به‌وجودآورنده‌ی محیطی خواهد بود که بیش‌ترین کمک را به خلاقیت ذهن می‌نماید و این خلاقیت، خود در دامن ذهنی سالم و شفاف پدیدار و متولد می‌شود. باید به این دو مقوله، یعنی ذهن و شفافیت ذهن، اهمیت زیادی داد و نیز باید به خلاقیت، به‌گونه‌ای هم‌سو با ذهن، توجه کافی نمود و این سه واژه، قطعاً راهی جدید را پیش روی ما می‌گشاید؛ یعنی ذهن، شفافیت و خلاقیت، هر سه باید در کنار هم قرارگیرد تا اتفاقات خارق‌العاده‌ای شکل‌بگیرد و انسان، در بستری آرام و متعالی به رشد و بالانشینی دست‌یابد.

ذهن شفاف، در بدنی رشد می‌کند که در سلامت کامل روحی و روانی قرارداشته باشد و ذهنیت خلاق، تنها از پدیده‌هایی‌ست که از ذهن سالم و شفاف متبادر می‌شود و تفکر سالم و پویا نیز چندان با این مقوله بیگانه نیست. به خود بیندیشیم و آسیب‌ها را به‌هر شکل ممکن، از خود دور سازیم؛ از محیط‌های آسیب‌زا دوری‌جوییم تا احتیاجی به نگه‌داری مضاعف، احساس‌نشود.

1- جلوی گریه خود را نگیرید و گه گاهی گریه کنید.

۲- دست کم روزی ۱۵ دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید. سکوت عصاره‌ ی آرامش است، با زور نمی‌ توان آن را ایجاد کرد، باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید. اگر برایتان امکان دارد دست کم روزی یک ساعت، تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید.

۳- افراد آرام به خود می ‌گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی ‌توان کرد، آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می ‌برند.

۴- وقتی احساس می ‌کنید که سرتان پر از فکرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آنها را پاک کنید.

۵- اگر نتوانید کسی را ببخشید، افکار خشمگین‌ تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد. شاد کردن دیگران، باعث آرامش می ‌شود.

۶- آرامش را از کودکان بیاموزید، ببینید که چگونه در همان لحظه‌ ای که هستند، زندگی می‌ کنند و لذت می ‌برند.

۷- از همان که هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌ کنید.

۸- هرچه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرام‌ تر خواهید شد، خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.

۹- مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه، برخورد مؤدبانه‌ ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.

۱۰- سرعت حرکت شما با احساستان رابطه‌ ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام ‌تر کنید، طولی نمی‌ کشد که آرام خواهید شد. گاهی می ‌توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

۱۱- با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل کنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید که با صدای بلند صحبت کند؟

۱۲- با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید.

۱۳- راحتی، یکی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت: • هر چند وقت یک بار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید. • در آوردن کفش‌ها به کاهش فشار عصبی کمک می‌کند. • فشردن یک توپ کوچک، تنش‌های عصبی‌ را که در انگشتان و دست‌های شما متمرکز شده‌اند، خالی می ‌کند. لباس‌های گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌ شود

.۱۴- لحظه‌ های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عکس و فیلم بگیرید، سپس بیشتر وقت‌ها آنها را به یاد آورید و درباره‌ شان فکر کنید و لذت ببرید.

۱۵- هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می ‌شوند، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نکنید. تماشای ماهی‌ ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می ‌کند، زیرا ماهی‌ها آرام شنا می ‌کنند و آرام تنفس می‌ کنند.

۱۶- آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.

۱۷- برای تأثیر بیشتر و رسیدن به آرامش، در خود متمرکز شوید و آرام نفس بکشید.

۱۸- تمرین کنید که آرامتر از حد معمول صحبت کنید، این کار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را کم می‌ کند و به شما اجازه می‌دهد، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید.

۱۹- احساسات و مشکلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس کنید.

۲۰- یکی از مهمترین مهارت‌ها در آرام بودن، فکر نکردن به مسائل کوچک است، دومین مهارت، کوچک شمردن تمام مسایل است. شاد کردن دیگران، موجب آرامش می‌ شود. نمی ‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یک کارتن خواب هدیه دهید. قدردانی کنید. دیگران را برای لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف که وظیفه نیست!

۲1- اگر می‌ دانستید که: «سیگار کشیدن + ورزش نکردن = استرس ، اضطراب و حذف آرامش»، هرگز سیگار نمی‌ کشیدید و ورزش کردن را به تعویق نمی‌ انداختید.

تفاوت کتاب درسی دختر ها و پسر ها

ریاضی پسران: 2+2 مساوی است با 4. فوق‌فوقش 5.

ریاضی دختران: 2 تا گل داریم 2 تا گل دیگه هم می‌ذاریم کنارش که به مامانمون هدیه بدیم؛ مجموعا میشه یه دسته گل.

جغرافی پسران: اگر دست راست خود را به طرف شرق و دست چپ خود را به طرف غرب بگیریم، شمال در پیش‌رو و جنوب در پشت سرمان خواهد بود.

جغرافی دختران: اگر قادر به تشخیص دست راست و چپ خود باشیم، بهتر است به خانه بخت رفته و دل وزیر آموزش‌و‌پرورش را که بارها اعلام کرده از ازدواج دانش‌آموزان دختر استقبال می‌کند، شاد كنیم.

ادبیات پسران: درس «حسنک وزیر» از تاریخ بیهقی...

ادبیات دختران: درس «مرضیه وزیر» از تاریخ ...

انگلیسی پسران:

I want to go to the garden with my friendsانگلیسی دختران:
I want to go to the kitchen and cook the dinner for my lord husband

تاریخ پسران (پس از حذف پادشاهان و لشکرکشی‌ها که دولت وعده‌اش را داده): یونانی‌ها به سرکردگی یک یارویی حدود دو هزار سال پیش به ایران حمله کردند و عده‌ای از مردم را کشتند و یک سلسله‌ای را منقرض کردند اما پس از اندکی خودشان هم رفتند وردست بابایشان.

تاریخ دختران (پس از اصلاحات مذکور): یونانی‌ها یک زمانی به ایران آمدند و سعی کردند به‌جای خورشت پلو بادمجون غذای پلاخورشتوس یونانی را که اصلا هم خوشمزه نبود، رواج بدهند اما نتوانستند. طرز تهیه خورشت پلوبادمجون به شرح زیر است...

شیمی پسران: طرز تهیه گاز دی‌اکسید‌متان در آزمایشگاه:‌...

شیمی دختران: طرز تهیه انرژی اتمی در آشپزخانه: ...

فلسفه پسران: سقراط فیلسوفی یونانی بود که پیوسته در طلب حق بود و لقب شهید راه حقیقت گرفت.

فلسفه دختران: زن سقراط پیوسته در تعقیب شهید راه حقیقت بود و دمار از روزگار او درآورد.

فیزیک نور پسران: در انعکاس یک تصویر در آینه بین فاصله كانونی آینه(f) و فاصله جسم از آینه(p) و فاصله تصویر از آینه (q) رابطه وجود دارد.

فیزیک نور دختران: در انعکاس تصویر در آینه همیشه بین نجابت، زیبایی و شوهرداری باید نسبت وجود داشته باشد.


قوانینی که نیوتن از قلم انداخت...01.gif

 

 

قانون صف:

اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد.

 

 

قانون تلفن:

اگر شما شماره‌ای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال نخواهد بود.

 

 

قانون تعمیر:

بعد از این که دست‌تان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به خارش خواهد کرد.

 

 

قانون کارگاه:

اگر چیزی از دست‌تان افتاد، قطعاً به پرت‌ترین گوشه ممکن خواهد خزید.

 

 

قانون معذوریت:

اگر بهانه‌تان پیش رئیس برای دیر آمدن پنچر شدن ماشین‌تان باشد، روز بعد واقعاً به خاطر پنچر شدن ماشین‌تان، دیرتان خواهد شد.

 

 

قانون حمام:

وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد..

 

 

قانون روبرو شدن:

احتمال روبرو شدن با یک آشنا وقتی که با کسی هستید که مایل نیستید با او دیده شوید افزایش می‌یابد.

 

 

قانون نتیجه:

وقتی می‌خواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمی‌کند، کار خواهد کرد.

 

 

قانون بیومکانیک:

نسبت خارش هر نقطه از بدن با میزان دسترسی آن نقطه نسبت عکس دارد.

 

 

قانون تئاتر:

کسانی که صندلی آنها از راه‌روها دورتر است دیرتر می‌آیند.

 

 

قانون قهوه:

قبل از اولین جرعه از قهوه داغتان، رئیس‌تان از شما کاری خواهد خواست که تا سرد شدن قهوه طول خواهد کشید.

در سال 1388

 در سال 1388:

زندگی شما می‌تواند به زیبایی رویاهایتان باشد. فقط باید باور داشته باشید که می‌توانید کارهای ساده‌ای انجام دهید. در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن زندگی شادتر انجام دهید، آورده شده است.

هر روز آنها را به کار بگیرید و از زندگی خود در این سال لذت ببرید.

سلامتی:

1- آب فراوان بنوشید.

2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.

3- از سبزیجات بیشتر استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

4- بااین 3 تا E زندگی کنید: Energy (انرژی)، Enthusiasm (شور و اشتیاق)، Empathy (دلسوزی و همدلی).

5- از مدیتیشن، یوگا، نماز و دعا کمک بگیرید.

6- بیشتر بازی کنید.

7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.

8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.

9- 7 ساعت بخوابید.

10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در حین پیاده‌روی، لبخند بزنید.

 

شخصیت:

11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.

12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید..

13- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.

14- خیلی خود را جدی نگیرید.

15- انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.

16- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید.

17- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.

18- گذشته را فراموش کنید. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.

19- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید. نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.

20- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید.

21- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.

22- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.

23- بیشتر بخندید و لبخند بزنید.

24- مجبور نیستید که در هر بحثی برنده شوید. زمانی هم مخالفت وجود دارد.



جامعه:

25- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.

26- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخشید.

27- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.

28- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذرانید.

29- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.

30- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.

31- زمان بیماری شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.

 

زندگی:

32- کارهای مثبت انجام دهید.

33- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.

34- خداوند درمان‌گر هر چیزی است. (ذکر خدا شفای هر دردی است..)

35- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.

36- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.

37- حتی بهترین هم می‌آید.

38- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید از خداوند تشکر کنید.

39- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

 

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین:

40- لطفا این موارد را به هر کسی که دوست دارید، بفرستید

سخن بزرگان


   "

 

 محبت همه چیز را شکست می دهد و خود شکست نمیخورد  "  .   تولستوی

 

   " ما ندرتاً دربارۀ آنچه که داریم فکر می کنیم ، درحالیکه پیوسته در اندیشۀ چیزهایی هستیم که نداریم "  .  شوپنهاور

 

   "

 

 آنكه مي تواند ، انجام مي دهد،آنكه نمي تواند انتقاد مي كند "  . جرج برنارد شاو

 

   "

 

 لحظه ها را گذراندیم که به خوشبختی برسیم؛ غافل از آنکه لحظه ها همان خوشبختی بودند "  . علی شریعتی

 

   "

 

 تمدن، تنها زاییده اقتصاد برتر نیست، در هنر و ادب و اخلاق هم باید متمدن بود و برتری داشت "  .  لویی پاستور

 

   "

 

 باید دنبال شادی ها گشت ولی غمها خودشان ما را پیدا می کنند   "  . فردریش نیچه

 

   "

 

 کمربند سلطنت ، نشان نوکری برای سرزمینم است نادرها بسیار آمده اند و باز خواهند آمد اما ایران و ایرانی باید همیشه در بزرگی و سروری باشد این آرزوی همه عمرم بوده است  "  .   نادر شاه افشار

 

  

 

 اگر در اولين قدم، موفقيت نصيب ما مي شد، سعي و عمل ديگر معني نداشت. موريس مترلينگ

 

  

 

 بهترین چیزها زمانی رخ می دهد که انتظارش را نداری. گابریل گارسیا مارکز

 

   "

 

 لازم نيست گوش كنيد، فقط منتظر شويد . حتي لازم نيست منتظر شويد ، فقط بياموزيد آرام و ساكن و تنها باشيد. جهان آزادانه خود را به شما پيشكش خواهد كرد تا نقاب از چهره‌اش برداريد انتخاب ديگري ندارد؛ مسرور به پاي شما در خواهد غلطيد " . فرانتس كافكا

 

   "

 

 گنجی که در اعماق نامحدود شما حبس شده است ، در لحظه ای که خود نمی دانید ، کشف خواهد شد "  . جبران خلیل جبران


 

  

 

اگر جانت در خطر بود بجای پنهان شدن بکوش همگان را از گرفتاری خویش آگاه سازی . ارد بزرگ

 

  

 

" كسي كه داراي عزمي راسخ است ،جهان را مطابق ميل خويش عوض مي كند "  . گوته

 

   "

 

 پيروزی آن نيست که هرگز زمين نخوری، آنست که بعد از هر زمين خوردنی برخيزی"  . مهاتما گاندی

 

   "

 

 کسی به فرجام زندگی آگاه نیست ، خداوند هم نیازی به عبادت بنده ندارد  "  .  فردوسی خردمند

 

   "

 

 تکامل و حرکت، مبنا و پیش فرض کل وجود است " . انگلس

 

   "

 

 بيشترين تأثير افراد خوب زمانى احساس مى شود كه از ميان ما رفته باشند "  .  امرسون

 

  

 

" از ديروز بياموز. براي امروز زندگي کن و اميد به فردا داشته باش"  . آلبرت انيشتن

 

 

   " براي اداره كردن خويش ، از سرت استفاده كن . براي اداره كردن ديگران ، از قلبت "  . دالايي لاما

 

 

 

  " انسان بايد از هر حيث چه ظاهر و چه باطن , زيبا و آراسته باشد "  . چخوف

 

 

   " لحظه ای که به کمال رسیدم و منور شدم ، تمام هستی کامل و منور شد "  . بودا

 

 

 

  " تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید . پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند "  . گراهام بل